JEV-Barcelona rebutja l’augment abusiu del preu del transport públic

Joves d’Esquerra Verda de Barcelona rebutja la nova pujada de tarifes aprovada per l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), amb el vot contrari d’ICV-EUiA, de cara al 2013. Aquest augment es suma a la pujada salvatge que ja ha tingut lloc aquest any i suposa un increment acumulat del voltant del 15%. En aquest sentit, el títol més utilitzat, la T10 d’una zona, s’ha incrementat un 18,8% des de que el govern de Xavier Trias va arribar a l’alcaldia (fa menys d’un any i mig), passant dels 8,25€ als 9,80€. Aquest nou increment té lloc alhora que s’ha produït una retallada de serveis de línies de bus ordinari, bus de barri i freqüències de pas. A més, cal destacar que no fa ni una setmana que la comissió de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona va aprovar instar els representants de l’Ajuntament a l’ATM a defensar la congelació de tarifes per a 2013, amb l’objectiu de deixar de repercutir injustament sobre les famílies i els treballadors i treballadores les conseqüències dels incompliments de les administracions en el finançament del transport públic. L’alcalde Xavier Trias no ha pres en consideració aquest acord que l’Ajuntament va aprovar per àmplia majoria així com tampoc la iniciativa d’ICV-EUiA per a la creació d’una T-Any i una nova T-Jove, aprovada també pel Consell Plenari. De fet, des dels inicis del mandat, l’Ajuntament de Barcelona amb Xavier Trias al capdavant ha mostrat de manera clara el seu model de mobilitat: una aposta pel transport privat en detriment del transport públic i col·lectiu. Així, paral·lelament a l’increment abusiu de tarifes del transport públic, ha reduït l’Impost sobre Vehicles de Tracció Mecànica, ha fet gratuïta l’àrea Verda i ha congelat el preu de l’àrea Blava. Per altra banda, fa poques setmanes va intentar aprovar un augment del 116% del preu del Bicing, que es va veure avortat per la negativa de tots els grups de l’oposició. La priorització del transport privat per damunt del transport públic suposa no només un menyspreu al transport que utilitza la majoria de ciutadans i ciutadanes sinó que també amenaça la lluita contra la contaminació ambiental a la ciutat de Barcelona. Informació addicional: enllaç de la resolució “Trias, no tenim ni cinc per pagar el Bicing”.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *