Comunicat pel dia de l’aigua: per una gestió pública!

Les sectorials de Medi Ambient i Municipalisme de Joves d’Esquerra Verda defensen en un comunicat la gestió pública de l’aigua com a bé comú bàsic.

Cada 22 de març JEV reivindica i defensa l’aigua com el bé comú més preuat al que cal defensar de qualsevol especulació. En aquest sentit, val la pena destacar que aquest any arribem a aquesta data en un context de remunicipalització a diverses ciutats. Cal destacar la mobilització que es va viure aquest passat dissabte 19 de març a Terrassa sota el lema “s’escriu aigua, però es llegeix democràcia.

Entre d’altres idees es defensa la necessitat de «crear una nova cultura de l’aigua que es basi en l’ús racional i en la cura dels recursos hídrics d’arreu del territori, superant el model mercantilista empresarial que ha considerat l’aigua com un mer recurs econòmic sense contemplar les conseqüències mediambientals d’una explotació desmesurada i basada en la recerca del benefici econòmic», per afegir després que «és per això que el municipi, sent coneixedor de la realitat natural que l’envolta, i en el seu deure de conservar i protegir els seus espais i recursos naturals, és el millor administrador dels seus propis recursos».

Podeu llegir el comunicat sencer aquí.