Garantir l’accés a l’educació superior i per una FP dual i dignificada

La candidata jove Munsa Mompió ha presentat les propostes joves de Catalunya En Comú Podem a l’IES Escola Municipal de Treball de Granollers

La roda de premsa s’ha celebrat aquesta tarda davant de l’IES Escola Municipal de Treball de Granollers, la tria del lloc no ha estat casual, ja que per Catalunya En Comú Podem l’accés a l’educació superior és un pilar clau, no només a la Universitat, sinó també pel que es refereix a la Formació Professional.

Durant la roda s’ha destacat que “la formació professional ha de ser el pilar fonamental per millorar la qualificació de la població activa, amb l’objectiu de garantir el principi d’igualtat d’oportunitats”. Munsa també ha destacat que cal “regular la formació dual per tal d’aprofitar el seu potencial sense que esdevingui una forma d’explotació laboral de la gent jove”, i per això, segons ha assegurat “cal acabar amb les taxes que va imposar el govern de convergència a la FP”. Amb tot això la candidata jove ha volgut deixar clar que el que es buscaria amb aquestes propostes és “facilitar la integració de la gent jove en l’entorn educatiu amb uns itineraris específics, tot dignificant la FP”.

L’accés a l’educació superior, tant de cicles formatius com de graus i postgraus, va dins d’un paquet que per Catalunya En Comú Podem és clau, el de permetre l’emancipació juvenil. És per això que aquestes mesures en concret per l’accés a l’educació superior, anirien acompanyades d’altres propostes que anessin més enllà de l’accés, com un sistema de beques salari per les estudiants. Però també amb un pla de xoc per acabar amb la principal lacra que pateixen les persones joves i que ataqués directament l’atur i la precarietat juvenil. L’emancipació, però, va més enllà i també s’aposta per altres aspectes com l’accés a l’habitatge, amb mesures concretes per explotar la bombolla del lloguer i permetre l’accés a un sistema de transport públic, digne i accessible per a les persones joves.

També podeu veure el video amb les propostes.