Des dels inicis del mandat, l’Ajuntament de Barcelona amb Xavier Trias al capdavant ha marcat de manera contundent el seu model de mobilitat: privat, excloent i insostenible. Així, durant el seu primer any va promoure l’increment dels preus del Transport Públic a l’àrea Metropolitana, va reduir l’Impost sobre Vehicles de Tracció Mecànica, va fer gratuïta la àrea Verda, va congelar el preu de l’àrea Blava i va eliminar busos de barri els festius, entre d’altres. Després d’un increment important del preu del Bicing l’any passat, el cop més dur ve ara: l’augment d’un 116% de la tarifa del servei. Això suposa que des de que Trias va arribar a l’alcaldia fa menys d’un any i mig, gairebé ha triplicat el preu del Bicing, passant dels 35€ a 97,5€ anuals. Alhora, el govern municipal ha renunciat a la recaptació de l’àrea Verda, que finançava en part el servei. A més, el canvi de sistema de tarificació penalitza l’ús intensiu enlloc de promoure la fidelització d’usuaris i usuàries. Des de Joves d’Esquerra Verda Barcelona denunciem que Xavier Trias i el seu Govern estan executant polítiques que caminen cap a la promoció del transport privat i la degradació del transport públic i col·lectiu, amenaçant la lluita contra la contaminació ambiental a la ciutat. Demanem, per la mateixa raó, que l’Ajuntament es faci enrere en aquesta mesura, que opti per tarifes assequibles i es comprometi en el desenvolupament de nous carrils bici que dibuixin una xarxa coherent i exhaustiva que connecti la ciutat de Barcelona. Enllaç de la resolució “Trias, no tenim ni cinc per pagar el Bicing”: http://joves.cat/document/177