En el marc de la condemna a l’agressió racista que un jove de Santa Coloma de Gramenet va patir fa pocs dies a la línia 1 del metro de Barcelona, Joves d’Esquerra Verda demana al conjunt de la ciutadania i a les organitzacions democràtiques que se sumin a la unitat d’acció contra el feixisme. Així, la Coordinació Nacional, Anna Rovira i Pau Planelles, ha recordat que arreu de Catalunya hi ha seccions locals d’Unitat contra el Feixisme i el Racisme (UCFR), la màxima expressió de la unitat d’acció per combatre unes actituds de violència gratuïta intolerables i per guanyar una hegemonia cultural respectuosa amb la diversitat. Planelles ha volgut condemnar «de totes totes» l’agressió que un menor d’edat va perpetrar contra un altre noi, i les imatges de la qual van quedar enregistrades i difoses a les xarxes socials per uns còmplices de l’agressor. «Avui en dia ja no es pot pretendre llençar la pedra i amagar la mà en termes de violència feixista, perquè la reacció ciutadana davant d’uns fets esgarrifosos és de condemna creixent», ha dit Planelles, per a qui «ara cal anar un pas més enllà i unir tots els esforços en espais com UCFR que consoliden lluites veïnals com en el cas del Casal Tramuntana». Rovira ha conclòs que a JEV «no tan sols refermem el nostre compromís amb UCFR a tot el país», sinó que «farem campanya perquè el jovent participi transversalment, fent multimilitància i convertint la lluita contra el feixisme i el racisme en la primera prioritat d’una societat en vies d’una major democratització».