Joves Ecosocialistes ha presentat avui la seva campanya electoral titulada “Les Joves volem més”, de cara a les Eleccions Municipals del proper mes de maig. La campanya busca impulsar les candidates joves d’En Comú Podem i adaptar-se a les necessitats específiques del col·lectiu jove de cada municipi, amb un enfocament vers cinc àrees claus: mobilitat, festa, equipaments, salut i habitatge.
Les dades més recents mostren que la població jove a Catalunya és el segon col·lectiu amb més risc de pobresa i exclusió social, segons la taxa AROPE. Aquesta problemàtica és especialment greu en l’àmbit de l’habitatge, on l’emancipació s’estanca al 18,9%. Aquesta situació es veu agreujada per l’alta temporalitat i precarietat laboral d’aquesta franja d’edat, a més d’un deteriorament de la salut com a conseqüència de la crisi derivada de la pandèmia del coronavirus. Davant d’aquest panorama, Joves Ecosocialistes creuen fermament que els municipis han de ser garants de les eines necessàries per a que els joves puguin gaudir de vides dignes, lliures de violències i plenes d’oportunitats.
“Els nostres ajuntaments han de lluitar perquè accedir a un lloguer assequible, trobar una feina digne i estable o participar efectivament de la vida cultural, social i política sigui una realitat per nosaltres.”
La campanya “Les Joves volem més” busca posar aquestes necessitats al centre de l’agenda política municipal. Amb propostes transversals i una clara aposta pel municipalisme, Joves Ecosocialistes lluitaran per la Catalunya que el col·lectiu jove mereix.