Comunicat de Joves d’Esquerra Verda del Camp de Tarragona sobre el projecte de Barcelona World

Avui al matí, en roda de premsa, membres de l’executiu català han anunciat el pacte amb la Caixa i l’empresari Enrique Bañuelos per a la construcció d’un complex hoteler i d’oci al Camp de Tarragona: Barcelona World. El projecte, que conté sis parcs temàtics, s’ubicarà en en uns terrenys de 450 hectàrees al voltant de Port Aventura, entre Vila-seca i Salou. Aquesta notícia ha arribat just després que el Govern tregués pit dient que els terminis per a l’acceptació d’Eurovegas al delta del Llobregat ja s’havien esgotat. Sembla evident que aquesta nova negociació, ratificada dijous passat, suposa una alternativa, un pla B, al fracàs de les ofertes d’Eurovegas. La gent d’Alternativa Jove i Joves de l’Esquerra Verda del Camp de Tarragona denunciem que aquesta negociació s’hagi portat de manera absolutament oculta en paral·lel al projecte del magnat Sheldon Adelson. Entenem que portant l’operació amb secretisme s’ha volgut evitar que es teixís un moviment d’oposició al territori com ha passat al delta del Llobregat. Es tracta d’una operació d’obstrucció al nostre dret a la informació i al qüestionament de les accions del govern. La manca de transparència és una altra forma de censura i de silenciament de la protesta. La nostra posició respecte el projecte urbanístic en si és prudent però recelosa: restem a l’aguait de noves informacions que es vagin coneixent. No obstant això, reiterem que el model turístic que defensem és de valor afegit, de qualitat, i no creiem que la construcció de macrocomplexos respongui a aquestes directrius. Convé no oblidar que Enrique Bañuelos ha estat un dels principals actors de la bombolla immobiliària, i cal anar amb molta prudència. La nostra posició respecte el projecte urbanístic en si és prudent però recelosa: restem a l’aguait de noves informacions que es vagin coneixent. De moment sorgeixen dubtes sobre el subministrament d’aigua o el model laboral d’uns suposats llocs de treball que poden acabar sent temporals i precaris. En darrer lloc, volem destacar que si finalment, com tot sembla indicar, el projecte d’Eurovegas no es realitza al Llobregat, haurà estat un èxit del país, de la societat civil i de la seva capacitat de mobilització i unió davant l’ofensiva econòmica i immobiliària que suposava aquesta idea. Saludem d’aquesta manera els nostres companys del delta del Llobregat i els felicitem per l’èxit, i lamentem profundament que el govern, amb la seva flagrant manca de transparència, hagi impedit una resposta semblant al camp de Tarragona.

Feu un comentari