Comunicat de valoració de l’acord sobre la pregunta i la data de la consulta

Joves d’Esquerra Verda hem defensat sempre la radicalitat democràtica per a resoldre el debat sobre l’encaix de Catalunya a l’Estat espanyol, hem defensat sempre el dret a decidir de la ciutadania de Catalunya i la necessitat de treballar conjuntament des de les diferents sensibilitats polítiques per poder exercir-lo. Per això, valorem molt positivament l’acord sobre la data i la pregunta de la consulta, així com la via acordada per intentar realitzar-la de forma legal i pactada. és una resposta a l’alçada de la mobilització social dels últims anys. En primer lloc, valorem positivament la claredat de la pregunta, així com la inclusivitat d’aquesta, ja que permet que tothom qui vulgui un trencament amb la situació actual se senti còmode i hi estigui representat. En segon lloc, creiem que és una pregunta de trencament, que no només ens permet escriure de nou les relacions amb l’Estat, sinó que també ens permet parlar de com volem que sigui aquest nou Estat i omplir-lo de contingut. Finalment, des de Joves d’Esquerra Verda entenem que és important que qualsevol proposició de llei adreçada a les Corts Generals surti del Parlament de Catalunya, que és l’òrgan que representa millor la pluralitat del poble de Catalunya. La resposta de Joves d’Esquerra Verda a “Vol que Catalunya esdevingui un Estat?” és clara. Entenem que ens cal tenir tota la sobirania per poder negociar de tu a tu amb igualtat de condicions amb l’Estat espanyol quina ha de ser la relació entre les dues entitats polítiques. I, per tant, a Catalunya ens cal ser un Estat. La resposta a la segona pregunta entenem que no la podem respondre ara com a organització. Evidentment, cadascú té respostes diferents per a la segona part de la pregunta, però la resposta política a aquesta de Joves d’Esquerra Verda depèn del context polític en el qual ens trobem en el moment de convocar oficialment la consulta, i evitarem en el debat un xoc d’identitats, ja que entenem que la resposta ha de ser consensuada entre tots els membres de la nostra organització. A Joves d’Esquerra Verda prendrem la decisió de manera oberta i democràtica, de la mateixa manera que hem redactat tots els posicionaments relacionats amb el dret a decidir, i anirem elaborant un discurs sobre l’evolució del context comptant amb totes les agrupacions de l’organització. A Joves d’Esquerra Verda ens comprometem a mobilitzar la gent jove anti-immobilista per forçar un trencament amb la situació actual en tots els eixos (social, ambiental, ètic, nacional…), així com a fomentar un debat que eviti el xoc d’identitats, obert i plural, amb tots els arguments i les opcions sobre la taula. Finalment, ens comprometem a omplir de contingut el concepte “Estat” per construir un país nou.

Feu un comentari